תזונה וספורט

תפריט תזונה מאוזן מומלץ לכל אחד ואחת מאתנו.

אם אנחנו עוסקים בספורט כמקצוע או כתחביב, או כלל לא עוסקים בו.

כולנו מודעים היום שאם אנחנו צורכים תפריט שאינו מאוזן תקופת זמן ממושכת אנו עלולים  לחלות במחלות שונות גורר אחריו התפתחות של מחלות שונות ורבות, פגיעה בתפקוד הלב, גרימת השמנה, ואפילו ישנם סוגים שונים של סרטן שעלולים כתוצאה מכך להופיע בגופנו.

נבדק והוכח שאדם שאוכל תפריט מאוזן מצליח בכך גם למנוע מחלות בגופו ודבר נוסף, נמצא שעל ידי תזונה נכונה ניתן לשפר את ההצלחות הספורטיביות שלנו.

על מנת ליצור תפריט תזונתי מאוזן עלינו לכלול בו את הדברים הבאים :

חשוב להקפיד שתהייה לנו כמות קלורית אשר תהייה מורכבת מכל אבות המזון, בכמות שתואמת את הוצאת הקלוריות שלנו במהלך היממה.

כדאי לנו לאכול מזון מגוון ולא רק סוג אחד או שניים של מזון, שהמזון שלנו יכלול מוצרים מקמח מלא, הרבה פירות וירקות ומוצרים דלי שומן.

דבר נוסף שחשוב לא פחות להקפיד עליו, כמות הנוזלים בתפריט היומי, שתספק לגוף כמות נוזלים הדרוש לו בהתאם לפעילות השונות במהלך היום.

אין הבדל גדול בין התפריט המומלץ לספורטאי מקצועי, לבין חובבן.

חשוב לשים לב  שהתפריט יכלול בתוכו:

חלבונים, שומנים ופחמימות.

נוזלים – חשוב לצרוך נוזלים בכמות שתספיק לגוף , כשאנו עושים פעילות גופנית אנחנו נוטים להזיע,

וכתוצאה מכך עלולים אנחנו להתייבש, מה שיגרום לנו לירידה ביכולות הגופניות שלנו.

לכן ההמלצה לאחר פעילות גופנית לצרוך כמות נוזלים מרובה שתחזיר לגוף את הנוזלים שאבדו.