מתוק ומסוכן – הסוכר הלבן

סוכר פחות מתוק ממה שחשבנו..

הסוכר מתוק מענג ואהוב על המוני אנשים, אבל בשקט הוא פוגע בבריאות שלנו ובאיכות חיינו.

בזמן שאנו צורכים מזון עתיר סוכרים אנו גורמים לעליית רמות הסוכרים בגוף שלנו, דבר שמביא להפחתת רגישות של הגוף להפרשת הורמון האינסולין, ואז כמות הסוכרים בדם עולה וכתוצאה מזה נפגעים כלי דם קטנים שמספקים דם לקצות העצבים באברי המטרה בגופנו, כמו למשל: כליות, עיניים, כלי דם ברגליים ועוד..

במצבי החמרה של מחלת הסוכרת לעיתים אף עלולים לגרום לצורך הורדת איבר פגוע מהגוף, על ידי ניתוח כירורגי

חשוב לדעת שהסוכרים המזיקים לבריאותנו, אינם נמצאים רק ב"סוכר הלבן" אלא כיום ניתן למצוא אותם באלפי מאכלים, גם שעל פניו לא נראים לעין, כגון: לחמים העשויים מקמח לבן, פסטות מקמח לבן, ועוד.

אז מה הפתרון ?

בחניות המזון השונות ניתן למצוא אלפי מוצרים שמהווים תחליף לסוכר הפשוט והלבן.

ישנן פחמימות ששכיות לקטגוריית "פחמימות מורכבות", שהיתרון הבולט שלהן הוא בכך שהן עוברות במחזור הדם שלנו תהליך של עיכול איטי, ובקצב קבוע, ובכך נמנעות קפיצות של הסוכר בדם, ואנו לא מרגישים רעב זמן מתמשך.

כדאי מאוד לאכול  פחמימות מקמח מלא, עם סיבים תזונתיים, קינואה , בורגול שיבולת שועל ועוד..

המלצה נוספת היא לצרוך כל  כמה שעות (כ -3 שעות לערך) ארוחה קטנה ובכך לשמור על רמת סוכר מאוזנת לאורך כל שעות היום.

לסיכום,

אין זה אומר שעלינו לוותר עכשיו על אחד מתענוגות החיים הקטנות שלנו, הטעם המתוק

שאנחנו כל כך רגילים להוסיפו לתפריט היומי שלנו, פשוט כדאי להקפיד ממה מורכב אותו קינוח או ממתק אותו בחרנו לאכול.

 

שיהיה המשך יום מתוק.