הקשר בין כולסטרול לפעילות גופנית

הלכתם לבדיקות מעבדה שגרתיות, וקבלתם תשובה שרמת הכולסטרול הרע שלכם גבוה מהמדד המומלץ.
אנחנו יודעים שכולסטרול גבוה בדם, גורם לשיבוש של כלי הדם ומשם לבעיות לב רבות, לחץ דם גבוה ועוד המון תופעות שאף אחד מאתנו לא היה רוצה לחוות .
מה כדאי לעשות?
דבר ראשון להירגע! אמנם כולסטרול רע גבוה זו לא בשורה משמחת, אבל תשמחו לשמוע שזה בידיים שלכם לשפר את רמת הכולסטרול הרע ואף להעלות את רמת הכולסטרול הטוב, במספר פעולות פרקטיות יום יומית שמיד אפרט.
כדאי מאוד ביום יום להוסיף לתפריט האוכל שלנו פירות וירקות שמכילים בתוכם סיבים תזונתיים ובעזרת של הסיבים האלו גורמים לכולסטרול בגופנו לרדת.
כמו כן מומלץ להוריד את כמות הביצים בשבוע, דבר שגם כן יתרום לירידת הכולסטרול בגופנו.
כדאי לעשות פעילות גופנית, הליכה שלוש פעמים בשבוע, או פעילות אירובית מספר פעמים במהלך השבוע, דבר שיגרור אחריו תוצאות חיוביות זמן לא רב לאחר הכנסת הספורט לשגרת החיים היום יומית שלכם.
דבר נוסף שפעילות גופנית קבועה תתרום לנו בכך שתגרום לכולסטרול הטוב שלכם לעלות, ובכך יקטן הסיכוי שלכם לחלות במחלות כלי דם, טרשת עורקים ולחץ דם גבוה לחלות במחלות כלי דם, ועוד…
תפקיד הכולסטרול הטוב בגופנו הינו "ללכוד" את הכולסטרול הרע ובכך להפחית אותו מגופנו.

לסיכום חשוב מאוד לא להילחץ ולראות בכולסטרול הגבוה הזדמנות מצוינת לשנות מעט הרגלי חיים,
לשלב יותר ספורט במהלך הפעילות השבועיות הקבועות שלנו, ושדרוג תפריט המזון למזין יותר בריא יותר ומועיל יותר לגופינו, הן בטווח הארוך והן בטוח הקצר.

בהצלחה!